Kategorier
Okategoriserade

SM på Grevagården är igång!

Av Märit Olofsson Näss - 15 maj, 2026 | 0 kommentarer

I onsdags anlände vi till årets SM på Grevagården i Skövde där Mira-Axel & Lina-Gnistan ska ta sig an sitt Junior-SM!
Med ett internet som varit lika dåligt som vädret onsdag-torsdag så har uppdateringar på sociala medier från oss varit få…. Idag skiner solen och mobiltäckningen är betydligt bättre, så här kommer en första rapport.

Mira och Axel var en av de första att gå ut i första kvalet igår, FEI Lagtävlansprogram Jun. Axel var faktiskt riktigt fin och ”höll sig i skinnet” och Mira red så otroligt bra! Koll på läget, bra pareringar och kloka beslut programmet igenom. Jag var verkligen stolt över hennes ridning igår!

Bara glada miner efter Mira & Axels fina runda!

De fick 65,7% vilket gav dem en fin 15:e plats bland de 31 startande i klassen. Dessutom är det riktigt hög nivå och tight mellan ekipagen, så det känns jättekul!

Lina hade det lite jobbigare, då Gnistan var både spänd och lite kissnödig. Egentligen var han väldigt fin i form och siluett och med lite bättre energi än vad hon fått till tidigare, men ett par kostsamma missar och lite mindre trassel här och där drog ner helheten. De fick 62,6% och vi är ändå nöjda med det resultatet!

Duktiga Lina & Gnistan trots att de inte hade det helt lätt på banan idag!

Idag (fredag) rullar tävlingen vidare med kval 2, FEI Mästerskapsprogram Jun. för båda mina ekipage. Efter detta kommer 15st att få rida final på söndag och de övriga en B-final. Håll ett par tummar för oss idag så kommer en rapport ikväll!

Lipande Axel😊
Gnistan i grodperspektiv!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *