Nu är vi hemma från årets SM på Grevagården och har massor av nya lärdomar & erfarenheter med oss i bagaget!
Då internet & mobiltäckning varit katastrofala (i övrigt superfina tävlingar!) så har vi inte rapporterat så mycket mer än från första kvalet i torsdags.

Fredagen, kval 2 var FEI Mästerskaps program Jun och Mira fick till ännu en fin runda med Axel! Mjukt & avspänt och bara några detalj-missar, men kanske lite mindre energi än första kvalet. De fick 65,0% och tyvärr landade Mira precis utanför finalen totalt efter 2 kval (15 st går till final). Snöpligt såklart, men vi är mer än nöjda med Axels första SM och hur fint Mira lotsat honom i en svår miljö & stor tävling!

Lina och Gnistan fick tyvärr väldigt mycket spänningar i sitt kval 2 och med det väldigt många stora och kostsamma missar… 59,4% och allra sist i både klassen och SM:et. Jag tycker ändå att Lina varit duktig och det är inte helt lätt att ta tyglarna på Gnistan som ju jag trimmat sen han var 3 år. Över lag så har hon fått till fin form och tempo och en trevlig presentation, sen är missarna sånt som händer!

Idag red de båda in i en ”tröst-klass”, dvs ett vanligt FEI Lagprogram, där flera av de som inte kom med till finalen red. Två trötta ekipage, men med fina rundor trots det! Lina återigen med många ”dumma” missar, men Mira red ett fint men kanske något energifattigt program.
Sen stryker vi ett streck över resultaten, men konstaterar att det varit en ynnest att rida för högklassiga internationella domare i mästerskapet!
Nu väntar vila och jogg för Gnistan och Axel innan vi tar nya tag framöver. Och nu vill jag ha tillbaka Gnistan igen!!!

