Kategorier
Okategoriserade

Mira duktig på Hogsta!

Av Märit Olofsson Näss - 23 april, 2026 | 0 kommentarer

Mira och Axel har inte tävlat så mycket i år, men idag var det dags för en tur till Hogsta och FEI Lagtävlansprogram Jun för paret!

Planen var att rida en lugn lösgjord runda och inte sätta så mycket tryck i programmet. Detta då Axel ibland blir lite väl spänd & dramatisk, speciellt i nya ridhus.

Mira & Axel glänser i vårsolen!

Planen höll bra, men kanske att det blev lite väl lugnt fast bättre det, än att det spricker. Den största tabben stod dock Mira och red fel i programmet hon egentligen ska kunna i sömnen 😂

66,1% korrigerades då till 65,6% efter 0,5 poängavdrag för felridningen. En bra safe runda, helt enligt planen och det är vi nöjda med även om vi vet att det finns mycket mer att hämta. Viktigast nu är att han är trygg på banan och det var ett bra kvitto på det idag så nu laddar vi vidare mot mer uttryck även inne i tävlingssituationen!

Kategorier
Okategoriserade

Lina & Gnistan SM-kvalar!!!

Av Märit Olofsson Näss - 18 april, 2026 | 0 kommentarer

Vilken rolig dag det blev i Karlstad då solen sken och Lina & Gnistan kvalade till Junior SM!!!

Klassen var FEI Lagtävlansprogram och Lina och Gnistan fick till ett jättefint program. Lina fick till mycket bättre tryck och bjudning än vid tidigare tillfällen och det var så roligt att se dem idag!

Nu blir det SM i maj för Lina & Gnistan!

De belönades med hela 67,8% och klarade därmed kvalgränsen till SM om 66% med råge! Det var också väldigt roligt att läsa de fina domar-kommentarerna som speciellt poängterade Linas fina och mjuka ridning!
Procenten gav dem också en 3:e plats i det starka startfältet!

Glada och nöjda med dagen så strök vi Lina & Gnistan från dagens andra Juniorklass och begav oss hemåt istället!

Gnistan var nog mest nöjd över allt gräs han fick mumsa på idag!

Nu lägger vi upp planen och laddar för SM på Grevagården 14-17 maj för både Lina-Gnistan och Mira med Axel (som kvalade redan förra året)!